Nye fotballtrenere i Lierne

Lierne Il fotball har nettopp avsluttet et 16 timers aktivititetskurs i barnefotball, eller grasrotkurset som det nå heter.

Teoridelen er avholdt på Liernehallen, mens praksis har vært på Lierne idettspark.

Markører har vært jenter fra Lierne fotballs J 12 lag.

Kursleder Karl Audun Fagerli er godt fornøyd med de fem kursdeltagerne som fullførte kurset. Noen er allerede tatt inn som trenere på de yngste Grenselirlagene til h.h.v. Nordli og Frostviken, og flere vil nok bli å se som trenere  på Lierne fotballs lag i kretsserien om noen år.

Lierne IL fotball har de siste 10 årene satset på lokale trenerkurs, i stedet for å sende kursdeltagere på kurs i andre deler av Nord Trøndelag, og har derav fått med mange gjennom disse årene. Enhver klubb trenger stadig påfyll av trenere.

Klubben vil takke Karl Audun for nok en inspirerende og vellykket kursgjennomføring, og samtidig gratulere deltakerne med kursbeviset.

De fem som fullførte 16 timers aktivitetslederkurs i barnefotballi Lierne IL fotball sin regi bak f.v. Roy Inge Bergli, Asgeir Bergli, Ted Jönsson, Inger Bjärstig og Rita Totsås. Foran fire av markørene fra Lierne IL fotball sitt Jenter 12 år. F.v. Sanne Totsås, Oda Risvik Ness, Martine Gjertsås og Isa Gjertsås Larsen.