Svensk seier i julecupen i fotball 2013

Svensk seier i fotballcup i Lierne

Det ble seier til det svenske laget «Hellre svensk änn bra» etter en meget jevn finale mot Beliebers, da Lierne IL fotball arrangerte julecup i fotball i Liernehallen for tredje året på rad, Åtte lag deltok, og de to finale-lagene møttes også i innledende runde, der det ble 1-1. I finalen tok Beliebers ledelsen 1-0 ved Morgan Aagård, før svenske utlignet. Ved pause stod det 2-1 til nordmennene, som også økte til 3-1 tidlig i andre omgang. Mens de så ut til å ha seieren inne, kom svenskene sterkt på slutten og klarte å få to mål like før slutt. I ekstraomgangen klarte de å score først, og dermed seier, etter at de har vært høyt oppe de to foregående cupene også.

Damelaget «Tjeiligan» stilte tøft opp mot sterke herrelag, og viste god sportånd mot hard motstand.

Kampene ble utmerket dømt av Inger K. Aagård, Erik Larsen og Gunnar Elvseth.

Tabell gruppe A:

1. Hellre svensk änn bra  3 2-1-0       16-2     7

2. Belibers                              3 2-1-0      12-1     7

3. Nordli Retro                    3 1-0-2      11-11    3

4. Tjeiligan                            3 0-0-3      0-25    0

Gruppe B

1. Røyrvik baill og bingo     3 3-0-0      7-3    9

2. Isak å sure gubba               3 1-1-1       4-5    4

3. Liggeunderlaget                 3 0-2-1      4-5    2

4. Jørja å nånn idiota            3 0-1-2     4-6     1

Semifinaler:

Hellren svensk änn bra – Isak å sure gubba   4-0

Røyrvik baill å bingo – Beliebers                        0-3

Bronsefinale: Isak å sure gubba – Røyrvik baill å bingo       2-2 (2-3 etter straffespark)

Finale; Hellre svensk änn bra – Beliebers                                3-3 (4-3 etter Golden Goal

«Tjeiligan» ble beste damelag i Lierne IL fotballs julecup 4.juledag, med dette laget. Bak f.v. Merte Gjertsås, Catrine Larsen, Rita Totsås og Silje Nordahl. Foran f.v. Madde Odelberg, Sara Gjertsås og Tone Lindsetmo.

Laget «Hellre svensk änn bra» vant en jevn finale i julecupen i fotball i Lierne lørdag. Bak f.v. Jonas Odelberg, Ruben Wassdahl, Mats Jonasson, Peter Hansson, Emil Arljäng og Jerry Arljäng. Foran f.v. Jonathan Johansson, Carl-Philip Strängby og Magnus Odelberg.