Det er stor aktivitet i Lierne IL, noe som betyr behov for inntektsbringende dugnadsoppdrag. I Lierne IL organiseres de største dugnadsoppdragene gjennom hovedlaget, som kanaliserer ut midlene til de ulike aktivitetene.
I 2017 har vi følgende større dugnadsoppdrag som er avklart per 1. juni:
- Søppelplukking Sandvika—grensen (uke 22-24) 16 stk
- Byggvask helsetunet (19.-20. juni) Ca. 20 stk
- Vaffelsalg Li-Martnan (29. juli) Ca 20. stk
- Festvakt Li-martnan (29. juli) 12 stk
- Festvakt Pe-Torsa (24. august) 12 stk
- Festvakt Lierne samfunnshus (16. september) 25 stk
- Dopapir-salg (fortløpende) (Eget oppsett)
Det kan bli ytterligere noen større oppdrag, men disse er ikke avtalt enda.
Samlet sett gir disse oppdragene en samlet inntekt på ca. kr. 150.000,-, hvilket betyr viktige bidrag til klubbkassen.
Styret i Lierne IL har i år valgt å prøve med en fordeling på dugnadsoppdragene, slik at vi får fordelt disse blant de fleste av våre medlemmer, hovedsakelig aktive familier/utøvere, men også øvrige medlemmer. I fjor ble oppdragene delt ut til enkeltlag/enkeltgrupper, men da ble det enkelte personer som ble plukket ut til i stort sett alle oppdrag. Med årets løsning håper vi å få fordelt arbeidet mer, slik at enkeltpersoner blir satt opp på 1, maksimalt 2, oppdrag.
Søppelplukkinga og byggevasken er ferdig utført. Dopapirsalget er ikke satt opp enda, da vi ikke har avklart hvordan vi kan organisere dette på best mulig måte fremover.
Det blir oppnevnt en hovedansvarlig til hvert dugnadsoppdrag. Vi ber om at de som er plukket ut til dugnadsoppdrag i størst mulig grad prøver å finne en erstatter. Hvis dette IKKE er mulig så tar dere kontakt med Merete Gjertsås/Patrik Lundgren, så får vi finne erstattere.
Vi håper at alle som er satt opp på dugnad er villige til å bidra. Vi er klar over at det er mange som bidrar på forskjellige måter utover disse dugnadene, men vi er i tillegg til alle de bidragene nødt til å få inntekter. Lierne IL er en dugnadsorganisasjon hvor vi prøver å tilby de aktivitetene vi har med så lave egenandeler som mulig, og da er alle inntekter nødvendige.
Undergruppene tar på seg enkelte dugnadsoppdrag innenfor sine aktiviteter. Dette organiseres direkte gjennom dem.
Søppelplukking (gjennomført uke 22-24):
Hovedansvarlig: Patrik Lundgren
Even Kvemo
Rolf Ole Opsal
Morten Elvseth
Terje Homo
Kari Bruce
Lena Bratlandsmo
Malin Elvseth
John Olav Westgård
Trygve Bruvoll
Edith Bruvoll Valfridsson
Peter Åberg
Ove Sandvik
Jens Martin Ness
Jonny Brissach
Svein Gjertsås
Patrik Lundgren
Dugnadsliste vasking av Lierne helsetun
Oppmøte kl. 18.00. Avslutter ca. kl. 21.00
Hovedansvarlig: Aina Risvik (Merete G. og Turid S.G.)
Mandag 19. juni: | Tirsdag 20. Juni: |
Nora Lerfald Dagfrid Lerfald Vicky Hanssen Unni Tangen Ann Kvemo Maria Rolandsson Kristel Stuenes Heidi Ringstad Siv Persson
Ansvarlig kaffekoking: Merete Gjertsås
|
Kenneth Gåsbakk Kine Gjertsås Natalie Totland Sivert Gjertsås Silje Holand Kristin Myhrvold Synnøve Gjertsås Morten Elvseth Linda Eriksson Gidey Arregay
Ansvarlig kaffekoking: Turid Gjertsås
|
Dugnadsliste vaffelsteking og kaffesalg Li-Martnan 29. juli 2017
Ansvarlig for I-zettle og vekselpenger: Lena Mari Skåle – Kjøper inn nødvendig papp og plast
Hovedansvarlig: Tina Malmo og Grete Bruce Ansvarlig for innkjøp og sjekker utstyr på skolekjøkken.
Lørdag 29. juli:
Oppmøte skolekjøkkenet kl. 09.00
Doris Sundvik Peder Sundvik Joar Kløvjan Per Kløvjan Håvard Fagerstrand Barbro Inderdal Rakel Gåsbakk Sigrid Bruce Solstad Bjarne Arvasli Daniel Formo
Overtar kl. 13.00
Kay Arne Nordbakk Hilde Kveli Selma Kveli Risberg Ola Gåsbakk Ingeborg Gåsbakk Arnt Olav Gåsbakk Jan Morten Estil Håkon Estil Birgitte Gjertsås Lars Isak Gjertsås
Det deles opp i to lag, ett som steker vaffel og koker kaffe på skolekjøkken og et lag som står for salget på seterstuggu. Resten av instrukser gis av hovedansvarlige.
Dugnadsliste FEST Li-Martnan 29. juli 2017 Oppmøte Sørli samfunnshus 19.30
Ole Johannes Granheim – Ansvarlig. Tar kontakt med festarrangør for instrukser.
Bjørn Lyngstad Lars Jøran Lundemo Odd Bjørnar Aagård Tord Åberg Aud Østnor Bjørn Ove Lerfald Leif Tore Estil Per Ove Blomdal Julie Kvemo Vidar Formo Marika Hellgren
Dugnadsliste FEST Pe-Torsa 26. august 2017 Oppmøte Kveli samfunnshus kl. 19.00
Leo Grubbmo Arve Vik Pål Rune Nyvik Ronny Lindgren Nina Øie Devik Leif Tore Reitan Trond Myhrvold Lars Jørgen Larsen Anders Gåsbakk Elin Gjertsås Bente Estil Madelene Odelberg
Dugnadsliste FEST Li-Låt 16. september 2017 En detaljert instruks på arbeidsoppgaver og fordeling samt vaktinstruks/skjenkeregler vil bli gått igjennom før arrangementet. Oppmøtetider avtales nærmere arrangementet.
Håvard Elstad – Ansvarlig. Har kontakt med arrangør (Li-Verten) for instrukser. Oppdraget innbefatter både vakt, servering/ rydding og garderobeansvar.
Ansvarlig for I-zettle og vekselpenger: Lena Mari Skåle
Karl Audun Turid Fagerli Frank Gjertsås Tone Totland Jon Pedersen Anne Lise Mjønes Stig Østling Andre Solberg Heidi Nordbakk Edel Storaunet Hallgeir Støbakk Nicklas Valfridsson Gunn Brønseth Kjell Bergli Line Kirknes Camilla Bakken Bjørn Egil Bakken Mebrathu Aregay Eirin Totland Karl Olav Skogen Bent Martinsen Roger Granli Siri Granli Jan Bjørnar Jan Ove Gjertsås Anita Totland Ruth Karin Nyvik Leif Arild Fjelde Per Ove Støbakk Wenche Gåsbakk Bente Bruvoll Ted Jønsson På forhånd en stor takk for hjelpen!!
/Patrik Lundgren, leder Lierne IL /Merete Gjertsås, nestleder Lierne IL