Julecupen i fotball ferdig

Jevn julecup i fotball i Liernehallen

Fjorårsvinneren utslått i den innledende runden, mange jevne kamper og seier til laget med de spesielle navnet «Morten skull hæntes, i mått bråbrems», da Lierne IL fotball arrangerte julecup i fotball i Liernehallen for femte året på rad.

Vinnerlaget kom skjevt ut i de innledende kampene og tapte 1-2 mot Team Dynamitt i den første kampen, men slo fjorårsvinneren «Hellre svensk enn bra» i den andre og kom dermed til semifinale, der de knep finaleplassen etter 1-0 mot turneringens yngste lag Tiki Taki.

I finalen ble det nytt forsøk mot Team Dynamitt og denne gangen vant «Morten skull hæntes, i mått bråbrems» med 2.0, selv om keeper John Jørgen Elstad ble skadet i finalen.

Mange jevne og intense kamper, uten at det ble for hardt spill. Kampene ble dømt av Inger Karine Aagård, Dan Carlos Nyvik, Per Inge Aagård, Tom Stian Fossdal og Gabriel Søfting.

Røyrvik/Lierne/Grong-spiller Ingunn Staldvik Svestad var også hjemme for å bidra for sitt lag Røyrvik Baill & Bingo, som for øvrig tok tredjeplassen totalt. Ingunn spiller nå for rekrutteringslaget til Lillestrøm som ble beste rekrutteringslag i andredivisjon siste sesong, og hun gleder seg til neste sesong, der en plass for A-laget selvsagt er målet for den lovende Røyrvik-jenta, som spilte guttefotball for Lierne IL, og juniorfotball for Grong IL, før hun siste sesong gikk til Lillestrøm.